Saturday, October 07, 2006

Noniin. Nyt on hujahtanu jo viikko tosta viimesestä entrystä.

Mulla on tosiaan ollu lomaa nyt viikko ja täydellinen rentoutuminen on onnistunut vallan hyvin. Pikkusen odottelen, että koulu hujahtais nopeasti alta pois ja sitten oliskin vaan kesälomaa ja lisää täydellistä rentoutumista. Sitten, kun tuun Suomeen takasi en tee mitään, kun makaan vaan. Mutta sitähän mä oon vaant ehny aina ennenki, eli mikään ei muutukkaan yhtään.

Tiistaina olin ekaa kertaa paikallisten porukoitten mukana ja käytiin Perth Royal Showssa. Se on joku semmonen agrikulttuurimessusysteemi, jossa on sitten paljon kaikkea muutakin ja ruokaa ja lellittelyä ja huvipuistovehkeitä ja kaikkea hurjaa. Mulla olis siellä yksin tai jossain muussa porukassa ollu varmaan aivan kauheata, mutta koulukavereiden kanssa oli aivan valtavan hauskaa ja ensiviikolle ollaan suunniteltu kaikkea hommantouhua, mitä sitten tuusaillaan. Alkaa elämä täällä helpottamaan rajusti, kun tulee kavereita koulusta sillälailla ihan oikeasti ja kunnolla.

Loppuviikosta otin rennosti ja kävin kaikissa paikoissa, missä en oo käyny. Perjantaina kävin Länsi-Australian taidegalleriassa ja siellä oli tosi mielenkiintosta juttua kyllä. Paljon oli ihan jotain höpötystä, mutta muutamat työt veti ihan hiljasiksi kyllä. Vaihtareitakin nähtiin välillä ja viimeks eilen, kun käytiin rannalla.

Viiko on menny ihan sillälailla asettuessa ja omissa ajatuksissa melkeimpä. Kattelin tossa yhtenä päivänä jotain kuvia kotoa ja kyllähän siinä vähän huokaili, kun auringonlaskussa saunomisia tuumaili. Mutta sitähän kyllä kerkeää tämän jälkeenkin. Ekaa hostperhettä on jäljellä enää kaks viikkoa. Sitten on tulossa kovasti muutosta ja pikkusen kyllä jänskättää, minkälaista siellä tulee sit olemaan. Onko tää eka perhe ollu parempi vai huonompi vai muuttuuko mun elämä sitten oikeastaan yhtään kuitenkaan. Odotuksia ei ole, koska sillon voi olla ettei ne täyty ja sitten vaan pierettää ja happiloppuu. Kyllähän minä siellä pärjään varmasti ihan yhtä hyvin, kun täälläkin.

Tänään rotarit järjesti mulle KingsParkissa synttärijuhlat. Piknikmeininkiä oli ja kakkua ja kaikkea. Oltiin siellä muutama tunti ja olipa kyllä oikein mukavaa siellä vaan nurmella istuskella kukkulalla ja näköalat oli kaupunkiin ja hurjan hyvä sää. Sain Counsellorilta Terry Pratchettin uuden kirjan lahjaksi ja sitten vielä yheltä rotaripariskunnalta kaikkea austraaliatavaraa. Mukava päivä kyllä. Illalla vielä kokkaan chiliconcarnet pöytään ni mikäs sen parempaa vois ollakkaan? ei mikkään.

Minä alan vieraantua Suomesta ja kotiutua tänne ja mitäs sinne kuuluu? kertokaa kaikki kaikki.

ja Harri: Aussit sanoo woopwoop se meinaa jotain paikkaa, joka on kauhean kaukana jossakin vaan. Eli mä voisin vaikka sanoa, että oon Suomesta ja jos joku ei tiedä missä se on, enkä jaksa selittää voisin sano vaikka, että It's in woopwoop somewhere ja heti ne tajuais, että nyt on kaukana muuten Suomi.

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

woopwoop!

olenko ikinä kertonut kuinka rakastan tekstejäsi? ne saa minut aina nauramaan.

6:44 AM  
Anonymous Anonymous said...

Slubrt, mulle tuli englannissa eräs australialainen sanomaan että WoopWoop. Ja voi että se sano sen hauskalla äänellä.

12:16 PM  
Blogger Antti Kemppainen said...

mitä sinä englannissa oot tehny? mitä sinä sinne oot menny. varsinainen hevonen

6:30 PM  
Blogger Antti Kemppainen said...

ja meijän pihassa

6:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

vein nyt ristolta kaiken kunnian :D

12:28 PM  
Anonymous Anonymous said...

eli se oli risto joka aiheen otti esille, näin selvennykseksi.

12:29 PM  

Post a Comment

<< Home